Pozycjonowanie stron w internecie – czy naprawdę warto?
W obecnych czasach internet jest narzędziem, bez którego żadna firma nie może się obejść. Bardzo ułatwia komunikację międzyludzką i doskonale wpływa na relacje. Ponadto jest także miejscem zarobku dla wielu firm i osób prywatnych.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak to działa?
Wszyscy właściciele sklepów internetowych powinni dostrzec, jak wielka moc drzemie w pozycjonowaniu stron w Google. Każdy, kto prowadzi sklep internetowy pragnie, aby jego firma pojawiała się w wyszukiwarce Google na pierwszym miejscu po wpisaniu danej frazy przez klienta, gdyż wpływa to znacząco na oglądalność danego miejsca, co z kolei przekłada się na jego obrót i zyski.
Jakie oprogramowanie sklepu pod pozycjonowanie?
Aby pozycjonowanie było możliwe musimy upewnić się, że oprogramowanie sklepu internetowego którego używamy jest przystosowana pod pozycjonowanie. Jeśli tak nie jest, zanim rozpoczniemy pozycjonowanie konieczna będzie zmiana sklepu internetowego na taki, który jest przystosowany pod SEO.
Pozycjonowanie – zlecić czy spróbować samemu?
Pozycjonowanie nie należy do najłatwiejszych – trzeba to sobie od razu powiedzieć. Jeśli właściciel ma sporo wolnego czasu, cierpliwości i chęci do nauki, wówczas może spróbować pozycjonowania samemu. Jeśli jednak nie ma czasu uczyć się języka HTML, zasad optymalizacji dla wyszukiwarki Google oraz tworzenia tekstów reklamowych wówczas warto zlecić pozycjonowanie profesjonalnej firmie, która opracuje całą kampanię wpłynie na oglądalność naszego sklepu internetowego, np. poprzez umieszczenie na stronie internetowej tekstów zawierających słowa kluczowe, które przekierują internautę z wyszukiwarki do żądanej strony.
Jaki model rozliczeń wybrać?
Kilka lat temu najczęstszym i najpowszechniejszym modelem rozliczeń z firmą pozycjonerską była płatność za efekty pozycjonowania, czyli innymi słowy za to, na którym miejscu znajduje się strona na pozycjonowaną frazę. Agencje jednak nie rozliczają się za daną pozycję, lecz tworzą progi, po przekroczeniu których stawka rośnie. Obecnie z uwagi na to, że pozycjonowanie jest znacznie bardziej czasochłonne i droższe niż kilka lat temu, najczęściej spotkamy model rozliczeń oparty na stałym abonamencie miesięcznym. Jeśli zdecydujemy się na abonamentowy model rozliczeń to pamiętajmy aby żądać raportu zawierającego podjęte działania po każdym miesiącu współpracy. Dzięki temu będziemy pewni, że firma pracuje rzetelnie, a w razie wątpliwości będziemy mieć podstawę aby przedyskutować działania firmy z niezależnym pozycjonerem, który będzie mógł ocenić jakość działań firmy.
Należy pamiętać, że pozycjonowanie stanowi bardzo ważny element kampanii reklamowej danego sklepu internetowego. Dzięki dobremu pozycjonowaniu do sklepu trafia większa liczba potencjalnych klientów co z kolei przekłada się na potencjalny zysk.